Handelsbetingelser

Aldersgrænse

For at købe alkoholiske drikke skal du være fyldt 18 år.

Betaling
Eliska modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Eliska bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fakturering

Efter bestilling på shoppen vil du modtage en ordrebekræftigelse.

Levering

Ved valg af GLS Pakkeshop, Privat & Erhverv sendes din pakke med GLS samme dag som den er placeret, så længe ordren er placeret inden kl 12. 
Du vil modtage et track & trace nummer fra GLS, når pakken er blevet afhentet. GLS bruger normalt 2-3 dage på at levere din vare.
Ved valg afhentning på vores pick-up lokationer kan du hente varen dagen efter placering – i Haderslev, hver onsdag kl.9.00-17.00 i Fredericia/Kolding og hver anden fredag kl.17.00-19.00 i Odense. Du vil modtage en mail når din pakke er klar til afhentning.

Reklamationsret
Ifølge Forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af returret.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Eliska indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Eliska returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Ved reklamation
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Eliska
Moltrupvej 24
6100 Haderslev

eliska@eliska.dk

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Eliska har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på eliska@eliska.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: eliska@eliska.dk

6 / 100
Scroll til toppen